baiknyer~ diorg nieh~

Disember 15, 2010

Jyunjyo Romantica... Kisah cinta TERLARANG dua LELAKI <--- ada orang nak hentam aku tak lepas baca nieh?




anyeong~~~

Hari nieh MOOD nemo berada dalam keadaan sangat BAIK... DAEBAK!!! Balik rumah terus mengadap TV mengejar Dream Team kat KBS punya pasal.... 2PM punya pasal la.. <--- JunHo... kya~~~~~ hihihi... abaikan kegilaan nemo yg merepek nieh... walaupun nemo kata nemo nak bertaubat... tp... nampak gayanya bukan berTAUBAT... tp dah jadi TAU- BUAT... hahahha..... <--- yelah... sape boleh abaikan jejaka2 kacak yang punya perut chocolate tuh kan? kan? kan? abis Dream Team... terus mengadap FB... aih... walopun xder mender nk dihupdate kan... tetap FB tuh menjadi kunjungan harian... hihihi.... baca punya baca.... sambil tunggu tengok Jyunjyo Romantica yang nemo dah download sikit punya lama dulu.. la nieh baru nak tgk... Anime nieh menarik perhatian nemo sbb lelaki2 dia kakoi2 sumernyer.... <--- sluurppss.... sape tak terliur tgk lelaki cantik kan? bagi yang nak tgk... leh la tgk kat SINI, dan kalo nak baca MANGA dia pun bleh... klik je kat manga tuh....


tapi... mood nak tengok JR nieh kan.. terbantut bila nemo terbaca BLOG nieh.... wah.... nemo terus speechless.... adeh la... alkesahnya.... lepas bace dan bace.... mereka bagai berlawan pula dalam tuh.... di tambah pula dengan entry2 berlawanan... dr parti pembangkang... <--- boleh pula buat mcm tuh kan? mcm pertandigan perbahasan la pulak.... mahu nya tak... JR nieh mengisahkan cinta TERLARANG antara dua lelaki... mahu daku tak cuak.. dan bantut selera mengadap lelaki2 kiut di dalam tuh? sebenarnya... nemo xder niat pun nak sokong atau bangkang pada sesiapa pun.... masing2 punya hujah dan pandangan sendiri.... tiada yang betul dan tiada yang salah.... cumanya... antara petikan yg nemo suka....







ayat diorg la kan... takut2 daku membacanyer.....

tapi... nemo sendiri ada pendapat nemo.... <--- jgn pula ada yang jengah blog daku pastuh baling bob taik anjing kang... huhuhuh.... yelah, bagi nemo la kan.. isu bapok, nyah, gay, homo, lessy, pengkid, trans dan seantero dengannya adalah isu2 yg sensitip.. isu2 ini melibatkan banyak pihak, dan banyak hati yang perlu kita jaga sesama sendiri... <--- kalau manusia xreti nak jaga hati sesama manusia, xkan binatang pula nak jaga hati kita kan? kalaulah mereka pandai.. memang daku mengadu je pada Chek Mot, Chek Nab, Chek Teh, dengan Chek Ching daku tuh.... isu2 ini bagi nemo, tak perlulah kita menunding jari kepada mereka, dan meletakkan kesalahan kepada pihak2 berwajib. Benda ni semua tertaklukk pada diri sendiri. Isu ini kecil kalau kita berfikiran terbuka. BUKAN maksud nemo memenangkan golongan ni, sekaligus mengHALALkan yang HARAM. tak... tak.... Hukum yang ALLAH SWT dah buat utk kita itu hukum dan undang2 terbaik untuk kaum manusia. Cumanya, dari kita bermaki-makian, bertegang urat menegakkan pendapat masing2, sehingga tanpa kita sedar kita sudah menyebarkan berita berunsurkan fitnah kepada orang lain, lebih elok nemo rasakan kita cuba MEMAHAMI naluri mereka.... mereka juga HAMBA ALLAH.... <--- actually.. nemo sendiri bukanlah pendengar dan kaunselor yang baik.... tp.. tak salah rasanya kita meminjamkan telinga, dan mata utk memahami apa yang mereka ini rasakan.... pada pendapat nemo.... benda ni semua hukum karma. sedangakan kita tahu, ALLAH SWT dah pun memberi petunjuk bahawa apabila dunia menghampiri KIAMAT.. maka... ini adalah salah satu petandanya... maka bersiap sedialah..... tapi ada pula yang mengatakan " dah tahu dua makin dekat dengan kiamat, yang gatai bijik lagi nak masuk dalam golongan mungkar tu kanapa?" apa yang nemo boleh katakan pada org yang bercakap macam ni? " kau tak kena, memanglah kau kata macam tuh.... kalau esok ALLAH katakan pada kau untuk tetiber je ada naluri PEREMPUAN <--- pada yang laki, atau JANTAN <-- pada yang perempuan, kau nak kata apa? secara automatik, naluri tu akan hadir dalam diri kau... kau xbleh nk buang pun.. sebab apa? sebab ALLAH dah kata kun fa ya kun.. " oleh sebab itu, hormatilah mereka2 ini...bukan di provok lagi.. bantulah mereka.... mereka punya sejarah sendiri... dan kesusahan sendiri.... guna akal yang fikiran yang ALLAH jadikan pada kita yang paling sempurna tu untuk tolong mereka dan beri sokongan pada mereka. Terus terang nemo katakan, mereka tak jahat, dan mereka tak MENYUNDAL kalau kit aberi mereka peluang. p/s~~~ Jyunjyo Romantica tetap best.... sangat mengalukan2 kalian melihatnya... hihihih... comelnya couple nieh.... er... budak2 bwh umur tuh.. tengok je ya.. jgn ikut pulak.

2 ulasan:

MissNera berkata...

salam nemo...

pada pendapat MN, apa yang nemo katakan tu memang betul.

dari kita maki hamun golongan macam ni, ada baiknya kita cuba memahami dan cuba membantu. tak pernah salahnya kita cuba memahami. mengelakkan dari tidak berkawan juga bukan satu option yang baik. kalau kita tidak mahu berkawan dengan dorang, dorang tu akan tersekat pergaulan. Akan berkumpul sesama sendiri. kita berkawan bukan untuk jadi seperti mereka tapi niat membantu. menasihati secar baik dan secara halus adalah cara yang lebih baik dari kita memaki hamun, menyalahkan mereka 100%

nadey berkata...

lohhhhhh ko bc ek komik ni???? huhuhuhuh

(^0^) ErimO pAda SeOranG Nem0 (^0^)