baiknyer~ diorg nieh~

Oktober 06, 2013

Nasihat Malam Dari Umi...

Tempat :: kamar ai...

Masa :: plus minus 2300


Pelaku :: Ai dan Umi ai la...


Scene :: Ai tengah sedap - sedap warming up jari jemari sebelum memulakan balik penulisan SiMataHijau.. ( dateline dah dekat weh....) Tiba - tiba Umi ai ketuk pintu... masuk dengan telekung...






Umi :: Yong... Tak jemu ke mengadap komputer je?


Ai :: Dateline dah dekat la Umi... Kesian kat publisher tunggu lama..

.Umi :: Asyik mengadap komputer je.. Bila nak kawen?

Ai :: ( Juling mata.. malas nak jawap...)

Umi :: Umi nak kenenkan pun malu...

Ai :: apesal? Buruk sangat ke orang ni?

Umi :: Idak le buruk.. kurang lawo je...

Ai diam je la. Yela, ai ni memang le tak lawo nak banding dengan adik ai tu, sepupu - sepupu ai.. dan anak kawan - kawan Umi tu. Jadi, ai malas nak cakap banyak, ai biar je la Umi ai nak meraban seorang - sorang...

Umi :: Tapi kan, Umi rasa kan, kalau ko nak kawen, ko kena ubah 3 perkara ni... 



(tak dengar tak dengar.. buat - buat mengantok..)


1.. Perangai ko yang garang nak mampuih tuh... udah2 la menyinga... (hokoloh... ai menyinga pd org yg tak paham bahasa je...)









(cheis.. umi ni... bikin malu je... umo dah banyak..
mesti la ai tahu beza jantan betina..)
2.. Buang seluor dengan sweater tuh.. udah la cutting straight.. pakei baju jantan.. udah2 le curik seluor baju angah dgn ayah tuh... depa tuh jantan.. awak tuh ade 'bebird' ke? (hish.. ni yg suko ni.. xkan nak pakai kain pi menebaih belakang, kejoir kucing mandi, basuh kete? lgpon baju sluor angah ayah tuh lawo lagi apa. dr buang bek ai pakai..)    






3.. Kuruih la sikit... baru le lawo. Baru org jantan nengok ade selera.. (er... part ni mmg xstuju ah... klo saiz gini ai xde org nak selera, xde la orang2 yg kurang skru tawar kat ai smpi 1200 dolar singapore satu malam. bukan ringgit meleisia tau... beria tawar rega mahai2.. padahal rega ai lafaz akad dgn salam tangan wali je..ciskek la umi..)

selepas berkata- kata, umi tanpa rasa bersalah terus keluar bilik kita masuk bilik dia dan tido.. che....TT^TT



(^0^) ErimO pAda SeOranG Nem0 (^0^)